Doradztwo zarządzanie operacyjne w firmie e-commerce

Projekt doradczy – reorganizacja procesów obsługi klienta w hurtowni odzieży e-commerce

FIRMA:Doradztwo zarządzanie operacyjne w firmie e-commerce

Hurtownia odzieży online.

WYZWANIA W PROJEKCIE:

  • konieczność szybkiej reorganizacji firmy w związku z planowaną nieobecnością / mniejszą dostępnością właścicieli,
  • odciążenie właścicieli od konieczności przebywania w firmie i podejmowania decyzji,
  • pomyłki, zwroty (w tym bezpodstawne), korekty.
  • bardzo duża strata czasu pracowników w związku z nieułożonymi procesami, powielanie czynności, którą ktoś inny wykonał,
  • problem z zastępowalnością,
  • bardzo dynamiczne środowisko.

OPIS:

Projekt polegał na:

  • dogłębnym zrozumieniu biznesu klienta (nietypowa działalność wykonywana w specyficznych warunkach),
  • obserwacji pracowników podczas pracy przy obsłudze zamówień, kontakcie z klientami, realizacji odbioru towaru i dostaw, obsłudze reklamacji,
  • ustrukturyzowanych wywiadach z poszczególnymi pracownikami i właścicielami,
  • analizie dokumentacji, która funkcjonuje w kontakcie z klientem,
  • analizie procesów: wielokanałowego składania zamówień, realizacji zamówień w tym kontaktu z klientem w trakcie procesu, składania reklamacji, dostawy.
  • przygotowano dokumentację windykacyjną, zmiany do regulaminu sprzedaży przez internet.

SUKCESY:

  • w pierwszym roku klient zaoszczędzi min. 65 tys. w związku z przekazanymi rekomendacjami,
  • szybkie wdrożenie rekomendacji zaowocowało wcześniejszą decyzją o zmniejszeniu ilości czasu poświęcanego na tę działalność.